امروزه فضای کسبوکارها به شدت تغییر کرده است و این تغییر را میتوان در نحوه بازاریابی، فروش کالا، ارائه خدمات و راههای ارتباط و جذب مشتری نیز مشاهده کرد. این تغییرات آن قدر سریع و گسترده بوده که همگام شدن با آنها برای تمامی صاحبان کسبوکارها تبدیل به یک چالش شده است. اینجاست که سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار CRM به بازار آمدند تا یاریرسان بخش بازاریابی و فروش باشند و به آنها کمک کنند تا کار خود را هوشمندانهتر انجام دهند.
در کنار توسعه و تغییر شیوههای بازاریابی و کسبوکار، پای فناوریهای برتری چون هوش مصنوعی نیز به میان آمد. اگر دقیقتر به اطرافمان نگاه کنیم؛ متوجه حضور هوش مصنوعی در همه چیز میشویم. فرایند ارتباط با مشتریان و همچنین مدیریت و نظارت این ارتباط نیز تحتتأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته است. این تأثیر مثبت هم به نفع کارفرمایان و ارائهدهندگان خدمات است؛ هم به نفع مشتریان و دریافتکنندگان خدمات. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این نرم افزار و ارتباط آن با هوش مصنوعی بدانیم و متوجه شویم آینده نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری به کدام سمت میرود.
پیش از آن که بخواهیم درباره نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری و هوش مصنوعی تلفن گویا صحبت کنیم، بهتر است که آنها را بشناسیم تا بتوانیم ارتباط بین این دو را بهتر متوجه شویم. مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM، یک فناوری مدرن برای مدیریت تمامی تعاملات و ارتباطات بین شرکت یا سازمان شما با مشتریان است. هدف استفاده از این نوع نرم افزارها نیز بهبود و رشد در روابط تجاری است. یک نرم افزار CRM به شما این امکان را میدهد تا تعاملتان با مشتریان آسانتر شده و در ادامه سوددهی بیشتری نیز داشته باشید.
وقتی از افراد مختلف درباره نرم افزار CRM میپرسیم؛ معمولا به سیستمی اشاره میکنند که برای مدیریت فروش، مدیریت تماس، افزایش بهرهوری و مواردی از این دست استفاده میشوند. اما امروزه دایره استفاده از این نرم افزار گسترش یافته است و به ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری در کل چرخه عمر مشتری، بازاریابی و فروش، تجارتهای مبتنی بر فضای دیجیتال و افزایش تعاملات با مشتری و حتی تبدیل مشتریان عادی به مشتریان بالقوه و ثابت تبدیل شده است. این نرم افزار به شما این امکان را میدهد در طول فعالیت کسبوکارتان مشتریان جدید پیدا کنید، ارتباطتان را با آنها مدیریت کنید و خدمات بیشتر و بهتری به آنها ارائه دهید.
محدود کردن این سیستم برای یک گروه از مشاغل عملا کار اشتباهی است؛ چرا که تمامی مشاغل کوچک و بزرگ مشتریان خود را دارند و باید به این مشتریان کالا یا خدماتی را ارائه دهند. یک شرکت یا سازمان برای فعالیتهایی چون فروش، توسعه کسبوکار، استخدام، بازاریابی و تمامی فعالیتهایی که مربوط به تجارت میشود، به این سیستم نیاز دارد.
با استفاده از این نرم افزار میتوانید اطلاعات تماس مربوط به تمامی مشتریان و افرادی را که احتمال میدهید تبدیل به مشتری شوند را ثبت کنید، کمپینهای مختلف را طراحی و مدیریت کنید، فرصتهای فروش را شناسایی کنید، مشکلاتی را که در طی انجام کار داشتهاید را ثبت کرده و در نهایت فروش خود را با استفاده از دادههای به دستآمده ساماندهی و مدیریت کنید تا به سود بیشتری برسید.
دادههای ثبت شده در نرم افزار خرید CRM به شما و سایر افرادی که از آن استفاده میکنند؛ نشان میدهد که مشتریان شما از چه راهی با شما آشنا شدهاند، چه محصول یا خدماتی را دریافت کردهاند، آخرین خرید آنها چه زمانی بوده و در آن چه محصولی را تهیه کردهاند. با استفاده از این دادهها میتوانید مشتریان خود و رفتار آنها را شناسایی کنید و متوجه نقاط ضعف و قوت کسبوکارتان شوید و در مسیر پیشرفت حرکت کنید و از رقبایتان پیشی بگیرد.
هوش مصنوعی دانش آینده است و بهجرئت میتوان گفت ادغام آن با هر وسیله یا حوزهای، باعث قدرتمندتر شدن آن وسیله یا آن حوزه میشود. هوش مصنوعی به ماشینها و سیستمها این امکان را میدهد که تفکر انسانی را تقلید کنند و بر اساس اطلاعاتی که دریافت میکنند؛ عملکرد خود را بهبود ببخشند. قطعا استفاده از فناوری هوش مصنوعی در نرم افزار CRM میتواند فرایند ارتباط با مشتریان را متحول کند و آن را به سمت بهبودی ببرد.
اگر این نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی باشد؛ میتواند اطلاعات مفیدی چون رفتار کاربران، روندی را که طی کردهاند و اولویتبندیهایی که داشتهاند را نشان دهد و به کسبوکارها این امکان را بدهد که مطابق با این اطلاعات؛ روند فعالیت خود را مشخص کنند. مزیت هوش مصنوعی محدود به این موارد نیست و میتواند در بخشهایی چون مدیریت درخواستها، ایجاد و مدیریت کمپینها، توسعه محصولات و خدمات و همچنین بهبود استراتژیهای بازاریابی و فروش مؤثر واقع شود.
بهبود در همه مواردی که ذکر شد باعث میشود تا مشتریان شما بهترین تجربه خرید را داشته باشند و شما را به دیگران نیز پیشنهاد کنند. این سیستم حتی میتواند کاربرانتان را به مشتری تبدیل کند و این به معنی افزایش فروش و سودآوری است. اگر کسبوکار خود را بررسی کنید، بسیاری از فعالیتها را مییابید که به صورت دستی انجام میشوند که با استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار CRM میتوانید آنها را نیز اتوماتیک انجام دهید و بهرهوری را در سازمان یا شرکت خود به حداکثر برسانید.
دنیای تجارت؛ دنیای رقابت است و باید دائما کسبوکار خود را به سمت جلو حرکت دهید. اگر در این رقابت لحظهای درنگ کنید یا بخواهید به سبک گذشته به فعالیت بپردازید، در آیندهای نه چندان دور به سمت شکست خواهید رفت و از دور رقابت خارج میشوید.
شاید برای شما هم این سؤال پیشآمده باشد که آینده هوش مصنوعی در CRM به چه صورت میشود؟ بر اساس قابلیتهای جدیدی که برای این نرم افزار ارائه شده است، آینده آن را روشنتر از گذشته پیشبینی کردهاند. CRM به یک نرم افزار یکپارچه تبدیل شده است و میتواند کمک بزرگی برای شرکتهای بزرگ و کوچک باشد تا آسانتر و هوشمندانهتر وارد بازار کار شوند و فعالیتهای خود را مشتری محور پیش ببرند.
استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار CRM به مشاغل کمک میکند تا دادههای گستردهتر و عمیقتری را جمعآوری کنند و استراتژیهای خود را دقیقتر بچینند. هرچقدر این سیستم قویتر باشد؛ قطعا تبدیل مشتری شما نیز بیشتر خواهد بود و میتوانید نیازها و خواستههای افراد بیشتری را برآورده سازید. متخصصان حوزه فروش و افرادی که با مشتری ارتباط مستقیم دارند باید این نرم افزار را به طور کامل یاد بگیرند تا بتوانند در راستای اهداف سازمان از آن استفاده کنند. قطعا مشتریان شما این انتظار را دارند که به تمامی سؤالات آنها پاسخ کامل دهید و همه چیز را درباره آنها بدانید که این مورد به وسیله هوش مصنوعی در CRM به سادگی امکانپذیر است.
با آن که کسبوکارهای زیادی به سمت جمعآوری داده از کاربران پیش رفتهاند؛ اما هنوز شرکتها و سازمانهای بسیار کمی هستند که میتوانند این دادهها را به درستی تجزیه و تحلیل کنند و اطلاعات مورد نظر خود را از آنها استخراج کنند. هوش مصنوعی در اینجا مانند یک دستیار فروش حرفهای وارد عمل میشود و به پیشبینی رفتار مصرف کننده میپردازد و اطلاعات و سرنخهایی را از این راه به دست میآورد.
شما میتوانید با استفاده از هوش مصنوعی تمامی فعالیتهایی را که به صورت روتین و مداوم انجام میدهید را از این به بعد بهصورت خودکار انجام دهید. مثلا اگر سؤالاتی خاص مرتبا از سمت کاربرانتان پرسیده میشود؛ میتوانید با این روش به طور خودکار جواب دهید و سرعت پاسخگویی را افزایش دهید که این امر رابطه مستقیمی با رشد کسبوکارتان دارد. نقش هوش مصنوعی در نرم افزار CRM محدود به خودکارسازی کارهای دستی نیست، بلکه این سیستم میتواند دقیقترین راهنما را درباره نحوه فروش بیشتر و سریعتر ارائه دهد.
قطعا تا اینجای کار به این موضوع پی بردهاید که ترکیب هوش مصنوعی و نرم افزار CRM یکی از قویترین ترکیبات در دنیای تجارت است. شیوههای کسبوکار نسبت به سالها و دهههای قبل؛ از زمین تا آسمان تغییر کرده و اینترنت دنیا را به تسخیر خود درآورده است که این اتفاق باعث ایجاد تغییرات بنیادین در شیوههای فروش و بازاریابی نیز شده است.
استراتژیهای سنتی فروش مثل گذشته جواب نمیدهند و بازاریابی به سمت فناوریهایی چون CRM در حرکت است. حجم و تنوع دادهها نسبت به گذشته افزایش یافته است و استفاده از هوش مصنوعی برای مرتبسازی این اطلاعات ضروری است.
همانطور که گفتیم استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار CRM آن را به یک رقیب بیبدیل برای روشهای سنتی بازاریابی و فروش تبدیل کرده است که این امر موجب بروز تغییرات گسترده و اساسی در کسبوکارها شده است. از این رو ما نیز با تحقیقات و مطالعات فراوان و با تکیه بر دانش متخصصان و نخبههای داخلی دست به کار شدهایم و تصمیم گرفتیم که با طراحی و ارائه یک نرم افزار CRM مبتنی بر هوش مصنوعی فارسی، تمامی کسب و کارهای ایرانی را برای دستیابی به موفقیتهای فروش و توسعه کسب و کارشان یاری رسانیم.
CRM هوشمند جولیو پس از آزمایشهای فراوان و نتایج موفقیت آمیزی که در توسعه بسیاری از کسب و کارهای داخلی داشته است امروزه تبدیل به یکی از قدرتمندترین راهکارهای سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان تبدیل شده است که میتوانید از آن برای رشد و توسعه کسب و کارتان بهره ببرید. ما برای آسودگی خاطر شما عزیزان لایسنس ۹۰ روزهی رایگان این سامانه را نیز در نظر گرفتهایم تا شما بتوانید عملکرد بینظیر این CRM را در کسب و کار خود مورد بررسی قرار دهید. برای دریافت مشاوره رایگان و لایسنس ۹۰ روزه این محصول با ما تماس حاصل فرمایید.
درباره این سایت